Negar eguna

“Aberri Eguna” ospatzeak ala ez ospatzeak, eta ospatzera deitzen dutenen arteko berezitasunak, agerian uzten dute garai batean “Baskonia” bezala ezaguturiko lurraldearen jende aniztasuna. Bide batez, begi bistan uzten du Aberriaren gainetik nor bereko grinak -edota, zergatik ez esan, alderdiarenak- aurretik jartzen direla.

Jasone Agirreren (EH Bildu) eta Anita Lopeperen (EH Bai) hitzak gogoratuz: “Euskal Herriko Aberri egunak lurraldeak bizi duen aniztasuna erakutsi eta “goraipatu” behar du.” “Mugarik ez eta Gora Aniztasuna!”, lau haizetara oihukatu izana bakarrik falta izan zitzaien.

Txutxi Ariznabarreta bozeramailearen hitzetan, aurreko urteetan bezala, eta inoiz lortu ez izan arren, “Independentistak” Sarekoak -ikurtzat lepoko berde fosforitoa Baskoien izarra barne daukana darabiltenak, baten batek galduta balego- ospakizun bateratu bat egiten saiatu izan dira. Tamalez, aurten ere ezinezkoa izan zaie, ahalegindu arren, apirilaren 28an egin behar diren Espainiako hauteskundeak nagusitu baitira… erromerien garaiak bukatu dira, antza. Agian zaharkituriko “erromeriaren paradigma” gaindituko duen estrategiaz hausnartzen hasi beharko ginateke….

Bitartean, EAJ-ak -Aitaren Etxea, alegia- bere kabuz joango da, eta, lau haizetara garrasika, Kupoaren defentsan eta euskaldunok DNAn itunak lortzeko gaitasun berezi bat daukagula esanez emango ditu egunak. XIX. mendean, lehenago eta gerora ere, askatasunaren eta Foruen defentsan euren bizia eta odola eman zituzten bihotz oneko euskaldun guztiak ahaztu nahiko balitu bezala…. Ba al dakite zenbat euskaldun garbitu behar izan zituzten Espainiako Gorte Liberalek, Foruak kendu eta Kupoa indarrez ezartzeko?

Laburbilduz: zer itxaron daiteke bere historia ahaztu, bere zena galdu, eta bere herri hizkuntza, Euskara alegia, aberrian hitz egiten diren beste edozein hizkuntzarekin berdintzen duen herriaz?

Ez legoke gaizki, euskal alderdiei eta bere klase politikoari oroitaraztea itunak indar parekotasun egoera batean sinatzen direla; bestela, indarra daukanari men egitea besterik ez dagokio. Eta, halaber ere, euskaldunok ez diegula milaka urtez geure hizkuntza, zena eta usadioei eutsi Espainia aldarazteko: Kataluniara begiratzea besterik ez dugu, Madrilgo bidea agortuta dagoela ikusteko.

Aspaldi honetako Euskal Alderdi Abertzaleen bidea ikusita, -hobe prantzes eta espainol alderdi unionistak ez aipatzea: finean, haiek bai beren xedea betetzen ari direla- euskal herria sakabanatuz eta ezereztuz Estatu hartzaileen aldeko lan zikina egiten ez ote dabiltzan galdetzea zilegi litzateke. Are gehiago, “euskal herria” hitza ere beren burmuin eta diskurtsotik baztertu dutela ematen du, “aurrerakoiagoa” eta jakobinoa den “euskal gizartea” lehenetsiz.

Horrexegatik zera esatera ausartzen naiz: Aberri Egunak, milagarren aldiz, tristuraz eta atsekabetasunez betetzen nauela, negargura sorraraziz, “Negar Eguna” izateraino.

 

NEGAR EGUNA

La celebración o no del “Aberri Eguna”, así como la patente división entre los diferentes convocantes, nos muestra la diversidad de un territorio antaño conocido como “Vasconia”, y evidencia que, más allá de un interés nacional, priman los intereses particulares… y, por qué no decirlo, de partido.

Tomando prestadas las palabras de Jasone Agirre (EH Bildu) y Anita Lopepe (EH Bai): “El día nacional de la patria vasca debe reflejar y “celebrar” la diversidad que sufre el territorio “. Sólo les faltó gritar aquello de: “Gora ANIZTASUNA!! ¡¡Sin fronteras impuestas!!”

Tristemente, desde “Independentistak Sarea” -los del pañuelico verde fosforito con la cruz vascona, por si alguno anda despistado-, y por voz de su portavoz Txutxi Ariznabarreta, han reconocido el fracaso en el intento de celebrar un día de la patria unitario. No ha sido por no intentarlo, pero las próximas elecciones del 28 de abril han podido más… el tiempo de las romerías ya pasó. Y es que, tal vez, habría que ir pensando en una estrategia que supere el anquilosado “paradigma de la romería” …

Mientras tanto, el PNV -la casa del padre- irá por libre, gritando a los cuatro vientos que el pueblo vasco lleva el pactismo en el ADN, así como la defensa del Cupo como DETENTE -escapulario con el lema “Detente Bala”, que llevaban los soldados a la altura del corazón en las guerras decimonónicas-. ¿Cuantos buenos vascos tuvieron que morir para que las Cortes liberales españolas derogaran los Fueros y nos impusieran el Cupo?

En fin, ¿qué cabe esperar de un pueblo que ha olvidado su historia, que no valora sus orígenes, e incluso ve con buenos ojos que las diferentes lenguas habladas en el territorio tengan la misma jerarquía que la lengua nacional, el Euskara?

Cabría recordar a toda la clase política vasca que un pacto se produce entre iguales: si no, tan sólo se trata de un acto de sumisión. Y que los vascos no hemos resistido miles de años para conseguir cambiar España: la vía madrileña, como bien hemos aprendido en costal ajeno (Cataluña y aplicación del artículo 155), está agotada.

Viendo el cariz que, desde hace ya un tiempo, han tomado el conjunto de los partidos nacionalistas vascos -de los partidos unionistas españoles y franceses mejor ni hablar: al fin y al cabo, ellos sí están cumpliendo con su razón de ser-, me pregunto si aquellos no actúan como agentes disgregadores y, por tanto, destructores del pueblo vasco. Incluso este último concepto parece haber desaparecido de su mente y su discurso, desplazado por el más “progre” y jacobino “sociedad vasca”.

Por tanto, me atrevo a decir que, nuevamente, el Aberri Eguna me llena de desolación, y se convierte en un día de luto, de llanto, en un «Negar Eguna».